Domain has exceeded the max defers and failures per hour
Kako bi spriječili masovno slanje spam poruka, sve email adrese prate se na način da se broji koliko poruka se vraća natrag kao neisporučeno. U slučaju da naš sustav detektira više od 5 vraćenih poruka i ukoliko je to 65 ili više posto vraćenih u odnosu na broj poslanih unutar zadnjih sat vremena, slanje novih poruka je blokirano narednih sat vremena od vremena kada je zabilježena prva poruka koja se vratila, a koja ulazi u ukupan zbroj vraćenih poruka sa kojima je aktivirana zaštita.
U detaljnijem primjeru, recimo da pokušate poslati 60 poruka, jednu svake minute.
Ukoliko prvih 5 poruka prođe bez greške, a sljedeća 6. se vrati natrag, to bi bila prva vraćena. Što znači da nakon prvih 6 minuta slanja imate 1 vraćenu poruku.
Zatim sljedećih 10 poruka prođe dalje bez problema, no nakon toga sljedeće 4 poruke se vrate natrag. U tom vremenu dosegli ste limit od 5 vraćenih poruka.
Sada je ukupno prošlo 20 minuta od početka slanja poruka, no prva vraćena poruka je zabilježena nakon 6. minute.
Domena koja šalje poruke sada više neće moći slati niti jednu novu poruku sve dok ne prođe sat vremena od kada je zabilježena prva vraćena poruka, tj. dok broj vraćenih ne padne ispod 5 unatrag sat vremena. U ovom slučaju trebalo bi čekati 46 minuta za ponovno slanje nove poruke, iz razloga što je nakon tog vremena isteklo vrijeme kada je vraćena prva poruka i ostali ste na ukupno 4 vraćene poruke u posljednjih sat vremena.
Drugim riječima, ako je više od 5 poruka te 65% ili više poslanih sa vašeg računa unutar jednog sata vraćeno natrag, sustav će vam onemogućiti slanje novih poruka sljedećih sat vremena. Da je došlo do toga znati ćete kada vam se nakon slanja poruke odmah natrag vrati poruka sljedećeg sadržaja:
This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
adresa@vaša-domena.hr
Domain vaša-domena.hr has exceeded the max defers and failures per hour (5/5 (65%)) allowed. Message discarded.
Budući da postoje klijenti koji ne uspijevaju držati svoje web skripte (php, cms i sl.) ažurirane na najnovije verzije, takve skripte su često meta hakera i spamera. Takve stranice su jednostavne za hakiranje i nakon toga se koriste za masovno slanje spam poruka. Budući da spam kampanje imaju jako velik broj neisporučenih mailova, ova opcija može brzo ograničiti štetu koja može biti učinjena slanjem spam poruka te spriječiti da IP adrese naših servera završe na raznim crnim spam listama koje onemogućavaju normalnu komunikaciju svim ostalim legitimnim korisnicima servera i mail servisa.
Općenito, postoji nekoliko okolnosti kada će se to dogoditi:
- Kada šaljete masovne poruke i neke od adresa na vašoj listi nisu aktivne pa se poruke vraćaju natrag
- Kada vam je hakiran hosting račun ili email račun i kada se isti koriste za slanje spam poruka
- Kada preusmjeravate poruke na neku drugu adresu, najčešće u slučaju preusmjeravanja na @gmail.com adrese,
Upute na koji način možete spriječiti nastalu grešku:
1. Ako šaljete masovne poruke
Ako šaljete masovne poruke i dođe do te greške, to najvjerojatnije znači da se mnoge email adresa pretplatnika vaše mail liste više ne koriste. Morat ćete počistit svoju mail listu od takvih adresa i prestati slati poruke na takve nevažeće email adrese. Unutar cPanel-a postoji alat koji se zove Email Trace koji vam može pomoći u čišćenju vaše mailing liste.
- Prijavite se u cPanel
- Kliknite na ikonu Track Delivery
- Ostavite prazno poljeRecipient Mail i kliknite na button Run Report
- Izlistat će vam se popis svih mailova koji su poslani sa vašeg hosting računa. Prema tim informacijama možete vidjeti prema kojim adresama su poruke prošle, a prema kojima nisu, tj. sa kojih adresa su vraćene jer su nepostojeće ili pogrešne. Iskoristite te podatke za čišćenje svoje mail liste od nevažećih email adresa.
Ako šaljete masovne poruke i ne održavate svoju mail listu čistom od neispravnih email adresa, ubrzo ćete generirati dovoljnu količinu neisporučenih poruka koje će vam blokirati daljnje slanje poruka. Jedini način kako bi zaobišli ovu blokadu je da redovno čistite svoju mail listu od nevažećih e-mail adresa.
2. Ako NE šaljete masovne mailove
Ako ne šaljete masovne poruke, ali vam se vraća poruka “max defers and failures per hour”, to bi moglo značiti da je vaš email račun ili hosting račun hakiran. Prije bilo kakve panike, slijedite navedene korake pod točkom 1. kako bi vidjeli koje poruke su poslane sa vašeg računa unatrag nekoliko sati (do 48h). Ako ne prepoznajete većinu poslanih poruka navedenih u tom Track Delivery popisu, preporučamo da odmah promijenite lozinku email adrese koja se koristila za slanje poruka te lozinku hosting računa.
3. Ako koristite opciju preusmjeravanja poruka
Umjesto preusmjeravanja svih poruka na neku vanjsku email adresu preporučamo da na strani te vanjske email adrese podesite dohvaćanje primljenih poruka.
Ako se problem nastavi, preporučamo da kontaktirate našu podršku za detaljniju provjeru problema.